Η αποτυχία μας να συνεργαστούμε αρμονικά, να προσεγγίσουμε ορθολογικά τις διαφορετικές ανάγκες της κάθε ομάδας ενδιαφέροντος, μας εμποδίζουν να καταστρώσουμε και να εφαρμόσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης προβλημάτων. Για την εύρεση λύσης συνήθως στρέφουμε το βλέμμα προς το εξωτερικό και υιοθετούμε τα προγράμματα άλλων χωρών, τα οποία, τις περισσότερες φορές, έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία. Όμως με πρόσχημα την διαφοροποίηση που παρουσιάζουν οι συνθήκες στην χώρα μας, αποφεύγουμε να ακολουθήσουμε κατά γράμμα την συνήθως επιτυχημένη πρακτική τους. Προτιμάμε να αντλήσουμε τις πληροφορίες που εκτιμάμε πως μας ενδιαφέρουν, μας συμφέρουν, να σταμπάρουμε μόνο όσα τμήματα του ολοκληρωμένου προγράμματος τους μας βολεύουν και να εφαρμόσουμε τελικά όσα εξυπηρετούν τους σκοπούς μας. Στο θέμα της νέοεισαχθείσας έννοιας της λειτουργικότητας, της ταξινόμησης των Ανθρώπων με Ειδικές Ανάγκες σύμφωνα με την ικανότητα τους για την ανάληψη δραστηριοτήτων, ακολουθήθηκε κατά γράμμα η ίδια τακτική. Επιλέξαμε να εισάγουμε μέρος του προγράμματος που εφαρμόζεται σε άλλα κράτη και συγκεκριμένα αυτό το τμήμα που στοχεύει μόνο στον Άνθρωπο με Ειδικές Ανάγκες και την ικανότητα του για ανάληψη δραστηριοτήτων. Αγνοήσαμε εντελώς το αλληλένδετα συνδεδεμένο υπόλοιπο μισό του προγράμματος, το οποίο αξιολογεί ταυτόχρονα το περιβάλλον που ζει ο Άνθρωπος με Ειδικές Ανάγκες, εντοπίζει τις αδυναμίες που αυτό παρουσιάζει και καταλήγει στο συμπέρασμα που οδηγούν και οι δύο συνιστώσες της ταξινόμησης. Τελικά παραδίδει ένα ενιαίο αξιοκρατικό αποτέλεσμα. Επιβάλλει τις υποχρεωτικές βελτιώσεις του περιβάλλοντος, οι οποίες θα επιτρέψουν την αρμονική ανάπτυξη της ανάλογης με τις δυνατότητες του Ανθρώπου με Ειδικές Ανάγκες δραστηριότητας του, και ελέγχει διαρκώς την τήρηση των προδιαγραφών για να ισορροπεί το σύστημα.
Στην Ελλάδα οι αρμόδιοι δεν έχουν πράξει όσα θα έπρεπε, για να δημιουργηθεί ένα προσβάσιμο περιβάλλον, φιλικό για την ανάπτυξη της προσωπικότητας και της δραστηριότητας του Ανθρώπου με Ειδικές Ανάγκες, γεγονός που θα επέτρεπε την εφαρμογή του ολοκληρωμένου επιτυχημένου μοντέλου, αποφάσισαν και αυτή την φορά να πράξουν με τον ίδιο απαράδεκτο τρόπο, της ένταξης τμήματος μόνο του, εφαρμοζόμενου στο εξωτερικό, ολοκληρωμένου συστήματος, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που θα επιφέρει, στην ζωή του Ανθρώπου με Ειδικές Ανάγκες, η εφαρμογή ενός μόνο μέρους του.
Πλέον η χωλή λειτουργικότητα της ελληνικής πραγματικότητας έχει αρχίσει να ρίχνει την τρομακτική σκιά της πάνω μας. Αρχίζει να ρουφά πρώτα τους Ανθρώπους με Ειδικές Ανάγκες που κατοικούν στην Αττική, οι οποίοι εξετάζονται για πρώτη φορά από την "Κολυμβήθρα του Σιλωάμ" το ΚΕ.Π.Α. βάσει του απαράδεκτου σε πολλά σημεία νέου Ενιαίου Πίνακα Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας, για την συμπλήρωση του αντίθετου με την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων ηλεκτρονικού φακέλου αναπηρίας. Όλα αυτά θα διευκολύνουν τις μνημονιακές μειώσεις και περικοπές, οι οποίες θα προκύψουν μετά τον Μάιο του 2018 οπότε και θα αναθεωρηθούν οι κανόνες παροχών αναπηρίας και κοινωνικής πρόνοιας, συμπεριλαμβανομένου του νόμου 4387/2016.
Μην επαναπαύεται όμως κανείς. Υπάρχει σχέδιο για όλους. Η παράσταση της χωλής λειτουργικότητας σύντομα κοντά σας, στο ΚΕ.Π.Α. της γειτονιάς σας!
Εκτός και αν αντιδράσουμε μαζικά και δυναμικά, συνεργαζόμενοι, στηριγμένοι στη νομοθεσία της Ελλάδας μας, ασκώντας πίεση στους αρμοδίους για ν' αντιληφθούν και να διορθώσουν τα τραγικά λάθη; τους, στην πραγματοποίηση των οποίων συνέβαλε ως κοινωνικός εταίρος και η ηγεσία του αναπηρικού κινήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.