11 Ιουν 2016

2016-06-09_44 Δελτίο τύπου Σωματείου Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες Ν. Λακωνίας - Μια ενδιαφέρουσα ανάλυση των λύσεων για την επίτευξη πρόσβασης στην θάλασσα Ανθρώπων με Ειδικές Ανάγκες και ηλικιωμένων, η οποία συγκρίνει και αξιολογεί την προσβασιμότητα με το κόστος κατασκευής και συντήρησης και το βαθμό ανεξαρτησίας και αυτονομίας των εξυπηρετουμένων, για την κάθε μια λύση ξεχωριστά - Υποχρέωση των ΟΤΑ για την εξασφάλιση πρόσβασης στη θάλασσα σε μια τουλάχιστον παραλία της περιοχής ευθύνης τους

Προς:  Μ.Μ.Ε., Σπάρτη, 9 Ιουνίου 2016, Αρ. Πρωτ.: 44

Δελτίο τύπου

Θέμα: Υποχρέωση των ΟΤΑ για την εξασφάλιση πρόσβασης στη θάλασσα σε μια τουλάχιστον παραλία της περιοχής ευθύνης τους

Το Δ.Σ. του Σωματείου Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες Ν. Λακωνίας ενημερώνει διαρκώς τους Δήμους της Λακωνίας για την υποχρέωση τους να εξασφαλίσουν την ανεμπόδιστη πρόσβαση Ανθρώπων με Ειδικές Ανάγκες και ηλικιωμένων στη θάλασσα, σε μια τουλάχιστον παραλία της περιοχής ευθύνης τους. Η νομοθεσία καθορίζει συγκεκριμένα κριτήρια της σχετικής υποδομής, χώρους αποδυτηρίων και υγειηνής, και προβλέπει τη χρήση συγκεκριμένων εξαρτημάτων, μηχανισμών εισόδου εξόδου στη θάλασσα, αμαξιδίων και υλικών. Επισημαίνουμε τον όρο "προβλεπόμενα από το νόμο εξαρτήματα και υλικά" για την αποφυγή παρανοήσεων. Μια τέτοια παρανόηση πριν μερικά χρόνια, οδήγησε τις τοπικές αρχές να παρουσιάσουν με έγγραφό τους προς την περιφερειακή διοίκηση ως προσβάσιμη, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη νομοθεσία, μια παραλία της περιοχής ευθύνης τους, στην οποία είχαν δημιουργήσει τον "ειδικό διάδρομο πρόσβασης" με την τοποθέτηση ακατάλληλων υλικών - εξαρτημάτων, των γνωστών σε όλους μας μπαλετών, κατασκευή την οποία θεωρούσαν ενδεδειγμένη.

1. Η πλέον εύχρηστη και ενδεδειγμένη κατασκευή για την αυτόνομη και ανεξάρτητη είσοδο και έξοδο του χρήστη της στη θάλασσα, είναι το Seatrac. Η ελληνική αυτή κατασκευή έχει ένα αρκετά μεγάλο κόστος αγοράς, ένα αρκετά σημαντικό ετήσιο κόστος συναρμολόγησης και αποσυναρμολόγησης στην αρχή και το τέλος της θερινής περιόδου, όμως έχει κερδίσει τα εύσχημα όλων των Ανθρώπων με Ειδικές Ανάγκες οι οποίοι το έχουν χρησιμοποιήσει, μιας και πετυχαίνει το ποθητό, την αυτονομία του χρήστη της. Δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη της να είναι ανεξάρτητος, να εισέλθει και να εξέλθει στη θάλασσα χωρίς καμιά βοήθεια. Από ορισμένους φίλους από διάφορα σημεία της χώρας εκφράζεται ο προβληματισμός πως η όποια βλάβη της κατασκευής Seatrac, θα προκαλέσει την ακινητοποίηση του εξυπηρετούμενου εκείνη τη στιγμή χρήστη του πάνω στην κατασκευή, κάτι που θα προκαλέσει μερική αναστάτωση και ταλαιπωρία για αυτόν. Επίσης εκφράζεται ο φόβος πως η καθυστέρηση στην άφιξη του συνεργείου επισκευής της κατασκευής στο απομακρυσμένο από το κέντρο νησί ή άλλο σημείο της χερσαίας Ελλάδας, χρονικό διάστημα που μπορεί να γίνει μεγαλύτερο λόγω φόρτου εργασίας του συνεργείου, θα αποτελέσει ζήτημα για τους εξυπηρετούμενους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και το επιπλέον κόστος της μετακίνησης του συνεργείου και το κόστος επισκευής. Όλα αυτά δεν είναι δυνατό να προκαλέσουν πλήγμα στην εξάπλωση της χρήσης τέτοιων κατασκευών διότι η αυτονομία και η ανεξαρτησία που προσφέρουν είναι τεράστια και καλοδεχούμενη από το σύνολο των Ανθρώπων με Ειδικές Ανάγκες!

2. Ίσως φανεί χρήσιμο τελικά, παράλληλα με την κατασκευή Seatrac, να υπάρχει και η κλασσική υποδομή με τους ειδικούς διαδρόμους πάνω στους οποίους κινείται με υποβοήθηση από συνοδό το ειδικό αναπηρικό αμφίβιο αμαξίδιο. Η λύση αυτή, αν και δεν προσφέρει την πολυπόθητη αυτονομία και ανεξαρτησία του χρήστη της, δίνει μια κατά πολύ οικονομικότερη λύση πρόσβασης στη θάλασσα, (απαιτείται περίπου το 1/5 του κόστους αγοράς του Seatrac). Το κόστος συντήρησης τέτοιων υποδομών, συναρμολόγησης και αποσυναρμολόγησης τους είναι ελάχιστο, κυρίως εάν η διαδικασία ανατεθεί σε συλλογικούς φορείς και εθελοντές. Κατά συνέπεια και ο δήμος μπορεί να κάνει προσβάσιμες περισσότερες παραλίες της περιοχής ευθύνης του.

3. Τέλος θα αναφέρουμε μια λύση ανάγκης, η οποία δεν απαιτεί καμιά από τις προηγούμενες υποδομές, και βέβαια δεν προσφέρει αυτονομία και ανεξαρτησία των χρηστών του. Είναι ένα αμφίβιο αναπηρικό αμαξίδιο με πεπλατυσμένες ρόδες, για να κινείται σε κάθε έδαφος, το οποίο με ισχυρή υποβοήθηση από συνοδό, μπορεί να οδηγηθεί στη θάλασσα. Κατά την έξοδο από τη θάλασσα σημειώνεται πως υπάρχει ανάγκη για την υποβοήθηση από 2 συνοδούς. Ενδείκνειται για παραλίες όπου δεν υπάρχει κάποια άλλη από τις προαναφερόμενες υποδομές, στην οποία καλό είναι να υπάρχει κάποια μόνιμη επιχείρηση ώστε να νοικιάζει το συγκεκριμένο αμφίβιο αμαξίδιο στο χρήστη του και να υποβοηθά την είσοδο και την έξοδο του προς και από τη θάλασσα. Το κόστος αγοράς του κυμαίνεται από 700 έως 1200 ευρώ.

Παρακολουθήστε πατώντας εδώ video με ενδεδειγμένες λύσεις προσβασιμότητας.

Από το δελτίο τύπου υποχρέωση των Ο.Τ.Α. να εξασφαλίσουν την πρόσβαση ΑμεΑ σε παραλία ή από τη σελίδα Νομοθεσία - Διατάξεις του ιστολογίου μας, μπορείτε να διαβάσετε το νόμο από την παράθεση του κειμένου της εφημερίδας της κυβέρνησης.

Εδώ το σύνολο των δελτίων τύπου

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου