24 Ιαν 2015

SEATRAC, η Ελληνική καινοτομία που δίνει πρόσβαση στη Θάλασσα σε άτομα με κινητικά προβλήματα

Να υπενθυμίσουμε μια ακόμη φορά την υποχρέωση των ΟΤΑ για την ανεμπόδιστη πρόσβαση σε μια τουλάχιστον παραλία τους για Άτομα με Αναπηρία. Φυσικά αναφερόμαστε στην ολοκληρωμένη παρέμβαση που θα εξασφαλίζει τη δυνατότητα προσέγγισης με κάποιο όχημα της παραλίας, της εξασφάλισης ειδικής θέσης στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ, ανεμπόδιστη προσέγγιση της παραλίας, το μηχανισμό που θα εξασφαλίζει την εύκολη είσοδο και έξοδο από τη θάλασσα, ειδικές τουαλέτες ΑμεΑ κτλ.   Το SEATRAC κατασκευάστηκε για να λειτουργεί σαν βοηθητικός εξοπλισμός ο οποίος θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άτομα με κινητική αναπηρία ή περιορισμένη κινητικότητα ώστε να διευκολύνει την πρόσβαση τους στη θάλασσα.   Η κύρια ιδέα πίσω από την δημιουργία του ήταν να δώσει στα άτομα με αναπηρία την ευκαιρία να απολαύσουν μια απλή δραστηριότητα όπως το κολύμπι χωρίς καμία άλλη βοήθεια. Το SEATRAC αποτελείται βασικά από ένα μηχανισμό αποτελούμενο από ράγες σταθερής τροχιάς μέσα στις οποίες ένα ειδικά διαμορφωμένο κάθισμα μπορεί να κινηθεί μέσα και έξω από το νερό. Το Seatrac χρησιμοποιεί την ηλιακή ενέργεια σαν τη μόνη πηγή για την τροφοδοσία του. Αυτή η προσέγγιση κάνει το SEATRAC ένα τελείως αυτόνομο σύστημα το οποίο δεν εξαρτάται από το ηλεκτρικό δίκτυο για την τροφοδοσία του, εξαλείφοντας συνάμα τους όποιους κινδύνους θα ελλόχευε η σύνδεσή του με το ηλεκτρικό δίκτυο. Ο απλός αλλά όχι απλοϊκός σχεδιασμός του SEATRAC εξασφαλίζει την απλή του λειτουργία από τον τελικό χρήστη. Η διάταξη ελέγχεται μέσω ενός τηλεχειριστηρίου και έτσι με αυτόν τον τρόπο δεν χρειάζεται εκπαίδευση του τελικού χρήστη. Η εγκατάσταση του SEATRAC δεν έχει μόνιμο χαρακτήρα. Η συσκευή μπορεί να εγκατασταθεί κατά προτίμηση στην αρχή της θερινής περιόδου και να απεγκατασταθεί στο τέλος της. Το τελευταίο σε συνδυασμό με τα φιλικά ως προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά της διάταξης σημαίνουν ότι η χρήση της δεν επιφέρει αλλοιώσεις στο περιβάλλον ούτε έχει μόνιμες επιπτώσεις σε αυτό. Το SEATRAC είναι διαρκώς εξελισσόμενο. Υποστηρίζεται από ένα μεγάλο αριθμό φίλων και συναδέλφων που επιθυμούν να προσθέσουν κάτι στα διακριτικά μιας πολιτισμένης κοινωνίας. Μιας κοινωνίας που θα προσφέρει σε όλα τα μέλη της τις ίδιες δυνατότητες χωρίς να διακρίνει κανένα από αυτά. Τεχνικά χαρακτηριστικά Το μέγιστο βάρος χρήστη του SEATRAC είναι 120 kg. Η ταχύτητα του καθίσματος είναι 0,15 m/s και μπορεί να εξυπηρετήσει 30 άτομα ανά ημέρα. Η μπαταρία του επιτρέπει να λειτουργήσει 3 ημέρες χωρίς ηλιοφάνεια κάτι που το καθιστά ενεργειακά αυτόνομα και πρακτικά λειτουργικό το σύνολο της θερινής περιόδου. Το ύψος του καθίσματος στην αφετηρία είναι 50 εκατοστά ενώ το βάθος της θάλασσας στο τερματικό σημείο είναι 80 εκατοστά. Διακρίσεις To SEATRAC κερδίζει το A’ βραβείο καινοτομίας στον 2ο Διαγωνισμό «Η Ελλάδα καινοτομεί» που διοργάνωσε ο ΣΕΒ και η Eurobank το 2013. thinking Out of the Box Engineering Applications Το 2009 η Περιφέρεια Αχαΐας ανέθεσε στο Εργαστήριο Τεχνικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου Πατρών ένα πρόγραμμα που περιελάμβανε το σχεδιασμό και την κατασκευή μιας συσκευής που θα παρείχε την δυνατότητα στους κινητικά ανάπηρους να αποκτήσουν πρόσβαση στη θάλασσα. Ύστερα από την επιτυχή έκβαση του προγράμματος, η δουλειά συνεχίστηκε και η συσκευή εξελίχθηκε σε ένα προϊόν (SEATRAC) έτοιμο για εμπορική χρήση. Παράλληλα με αυτό, η ανάγκη για άλλες συσκευές και προϊόντα, τα οποία σχετίζονται με το θέμα της βελτίωσης της ζωής των αναπήρων διαρκώς μεγάλωνε. Το γεγονός αυτό γέννησε την ανάγκη της ίδρυσης μιας εταιρείας που θα ικανοποιούσε τους στόχους αυτούς που από τη φύση τους θα ήταν εκτός των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου και του Πανεπιστημίου γενικότερα. Έτσι το 2012 ιδρύεται η TOBEA που σε ανάπτυξη και Ελληνική μετάφραση σημαίνει Σκεπτόμενοι εκτός πλαισίου (αντισυμβατικά) Μηχανικές Εφαρμογές. Η TOBEA είναι μία εταιρεία τεχνοβλαστός του πανεπιστημίου Πατρών και ιδρύθηκε από τον Ιγνάτιο Φωτίου Μηχανολόγο και Αεροναυπηγό Μηχανικό και τον Γιώργο Σωτηριάδη Μηχανολόγο Μηχανικό. Πηγή Πληροφοριών: www.eviaportal.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου