28 Ιαν 2014

Αδιαπραγμάτευτη θέση μας το δημόσιο & δωρεάν Σύστημα Υγείας!

Δελτίο Τύπου τής Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία τής 28ης Ιανουαρίου 2014: Πρωταρχική και αδιαπραγμάτευτη θέση του αναπηρικού κινήματος αποτελεί η διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του Πρωτοβάθμιου Συστήματος Υγείας και η καθολική πρόσβαση των πολιτών της χώρας σε αυτό, λαμβανομένων υπόψη των ιδιαίτερων αναγκών που έχουν τα άτομα με χρόνιες παθήσεις και τα άτομα με αναπηρία.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 28/01/2014

Αδιαπραγμάτευτη θέση μας το δημόσιο & δωρεάν Σύστημα Υγείας!

Πρωταρχική και αδιαπραγμάτευτη θέση του αναπηρικού κινήματος αποτελεί η διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του Πρωτοβάθμιου Συστήματος Υγείας και η καθολική πρόσβαση των πολιτών της χώρας σε αυτό, λαμβανομένων υπόψη των ιδιαίτερων αναγκών που έχουν τα άτομα με χρόνιες παθήσεις και τα άτομα με αναπηρία.

Το νομοσχέδιο «Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας» που κατατέθηκε προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή με αλλαγές σε σχέση με το αρχικό νομοσχέδιο που δόθηκε σε διαβούλευση, αφήνει ερωτηματικά ως προς το ζήτημα της διασφάλισης του δημοσίου και δωρεάν χαρακτήρα του πρωτοβάθμιου συστήματος υγείας για τους πολίτες της χώρας, μεταξύ των οποίων και ανασφάλιστοι πολίτες με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, για τους οποίους δεν υπάρχει ουδεμία αναφορά!

Η ΕΣΑμεΑ ζητά τη συμπερίληψη συγκεκριμένων προτάσεων στο νομοσχέδιο, όπως διατάξεις που θα ορίζουν τη σύσταση: Διεύθυνσης Χρονίων Παθήσεων στελεχωμένης με εξειδικευμένο προσωπικό και με αποκλειστικό αντικείμενο την αντιμετώπιση των θεμάτων υγείας που απασχολούν τα άτομα με χρόνιες παθήσεις ( π.χ. μονάδες μεταμόσχευσης, κέντρα αιμορροφιλίας, μονάδες μεσογειακής αναιμίας, μονάδες τεχνητού νεφρού, διαβητολογικά κέντρα κ.λπ.), Διεύθυνσης Τομέα Αποκατάστασης Ατόμων με Αναπηρία, για την επαγγελματική αποκατάσταση τυφλών επαγγελματιών υγείας, για τη σύναψη συμβάσεων ΕΟΠΥΥ με την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδας για την αγορά υπηρεσιών διερμηνείας νοηματικής γλώσσας, με σκοπό την κάλυψη των επικοινωνιακών αναγκών των κωφών βαρήκοων σε όλες τις δομές του συστήματος υγείας κλπ.

Παρατηρήσεις της ΕΣΑμεΑ επί του σχεδίου νόμου:

Ως προς το μεταβατικό στάδιο, όπως προβλέπεται στο παρόν νομοσχέδιο, δεν είναι δυνατόν να καλύψει τις ανάγκες των πολιτών με χρόνιες παθήσεις ειδικά σε απομακρυσμένες και ακριτικές περιοχές της χώρας. Στις δομές του ΕΟΠΥΥ που λειτουργούσε και ως πάροχος υπηρεσιών υγείας, υπήρχαν ιατρικές ειδικότητες για την παρακολούθηση χρονίως πασχόντων (π.χ. ενδοκρινολόγοι, ουρολόγοι, ωτορυνολαρυγγολόγοι κ.λπ), οι οποίες απουσιάζουν από το στελεχιακό δυναμικό των υφιστάμενων Κέντρων Υγείας. Κατά το μεταβατικό στάδιο, και όχι μόνο, θα έπρεπε να είχαν ληφθεί υπόψη οι ανάγκες των ατόμων με χρόνιες παθήσεις και να εκτιμηθούν οι σοβαρές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και υποδομές στα υφιστάμενα Κέντρα Υγείας και εν γένει τις πρωτοβάθμιες δομές. Οι ελλείψεις αναγκάζουν και θα συνεχίσουν να αναγκάζουν χρόνια πάσχοντες να μετακινούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα στα μεγάλα αστικά κέντρα ακόμα και για απλές ιατρικές διαγνωστικές εξετάσεις. Επίσης, στο παρόν νομοσχέδιο αγνοούνται επιδεικτικά οι αυξημένες ανάγκες ατόμων με χρόνιες παθήσεις, αφού δεν προβλέπεται η οριζόντια μετακίνησή τους μεταξύ των δομών του πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου συστήματος υγείας και δεν διευκρινίζεται η αναγκαιότητα σύνδεσης του οικογενειακού ιατρού με άλλες ιατρικές ειδικότητες σχετικές με την κάθε χρόνια πάθηση.

Επίσης, δεν προβλέπεται η σύσταση κινητών μονάδων για τα άτομα με βαριές κινητικές αναπηρίες και εν γένει για τα άτομα που δεν έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν από το σπίτι τους προς τις σταθερές δομές του Συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

Γενικώς και αορίστως στο άρθρο 1 συγκαταλέγονται στις υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας και η τακτική παρακολούθηση ασθενών με χρόνια νοσήματα, η οποία όμως απαιτεί ένα ευρύ φάσμα ιατρικών ειδικοτήτων από το οποίο απογυμνώνεται το Πρωτοβάθμιο Σύστημα Υγείας με το παρόν νομοσχέδιο. Οι υπηρεσίες, επίσης, μετανοσοκομειακής φροντίδας και κατʼ οίκον φροντίδας απαιτούν εκπαιδευμένο νοσηλευτικό προσωπικό και επαγγελματίες υγείας.

Όμως αυτού του είδους η στελέχωση είναι αδύνατο να επιτευχθεί με τη συνεχή μείωση της χρηματοδότησης του τομέα της υγείας από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Οι προτάσεις της ΕΣΑμεΑ παρουσιάζονται αναλυτικά στην επιστολή προς την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής που επισυνάπτεται.

Αθήνα: 28-1-2014
Αρ. Πρωτ: 506

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ
Πληροφορίες: Μπαρμπαλιά Ελένη

Προς:
Πρόεδρο και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων

ΚΟΙΝ:
- Πρωθυπουργό κ. Αν. Σαμαρά
- Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Ευ. Βενιζέλο
- Υπουργό Υγείας κ. Άδωνι Γεωργιάδη
- Υφυπουργό Υγείας κ. Αντ. Μπέζα
- Γεν. Γραμματέα Υπουργείου Υγείας κ. Π. Καλλίρη
- Γεν. Γραμματέα Δημόσιας Υγείας κ. Χρ. Παπανικολάου 
- ΓΣΕΕ- ΑΔΕΔΥ
- Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος
- ΠΟΕΔΗΝ
- Φορείς Μέλη Ε.Σ.ΑμεΑ.

Θέμα: «Θέσεις της Ε.Σ.ΑμεΑ. επί του νομοσχεδίου ¨Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας¨» 

Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες Κύριοι Βουλευτές, 

Η Ε.Σ.ΑμεΑ κατά την περίοδο διαβούλευσης του νομοσχεδίου «Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας» κατέθεσε τις προτάσεις της στον Υπουργό Υγείας κ. Άδωνι Γεωργιάδη. Πρωταρχική και αδιαπραγμάτευτη θέση του αναπηρικού κινήματος αποτελεί η διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του Πρωτοβάθμιου Συστήματος Υγείας και η καθολική πρόσβαση των πολιτών της χώρας σε αυτό, λαμβανομένων υπόψη των ιδιαίτερων αναγκών που έχουν τα άτομα με χρόνιες παθήσεις και τα άτομα με αναπηρία.

Επί του νομοσχεδίου που κατατέθηκε προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή των Ελλήνων, το οποίο παρουσιάζει κάποιες αλλαγές σε σχέση με το αρχικό νομοσχέδιο που δόθηκε σε διαβούλευση στα πολιτικά κόμματα και του κοινωνικούς εταίρους, επισημαίνουμε ότι αφήνει ακόμη ερωτηματικά ως προς το ζήτημα της διασφάλισης του δημοσίου και δωρεάν χαρακτήρα του πρωτοβάθμιου συστήματος υγείας για τους πολίτες της χώρας, μεταξύ των οποίων και ανασφάλιστοι πολίτες με αναπηρία και  χρόνιες παθήσεις για τους οποίους δεν υπάρχει ουδεμία αναφορά.

Όπως επισημάναμε και στον Υπουργό Υγείας, ο σχεδιασμός του Πρωτοβάθμιου Συστήματος Υγείας, το οποίο είναι υποβαθμισμένο και παραγνωρισμένο διαχρονικά στη χώρα μας, πρέπει να  στηρίζεται στις σύγχρονες ιατροτεχνολογικές εξελίξεις στις καινοτόμες διοικητικές και κοστολογικές προσεγγίσεις με πλήρη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και  να είναι σε θέση να καλύπτει τις ανάγκες των πολιτών της χώρας και ιδιαίτερα τις ανάγκες ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με χρόνιες παθήσεις που είναι οι πιο συχνοί χρήστες του. Δυστυχώς, και για άλλη μια φορά το υπουργείο υγείας δεν νομοθετεί ανθρωποκεντρικά και για άλλη μια φορά αγνοεί αυτή την ιδιαίτερα ευπαθή κοινωνικά ομάδα.

Στις θετικές αλλαγές του ν/σ που κατατέθηκε προς συζήτηση στη Βουλή είναι η κατάργηση  του ατομικού δελτίου υγείας για ορισμένες κατηγορίες πληθυσμού μεταξύ των οποίων και τα άτομα με αναπηρία, επί του οποίου εκφράσαμε τη ρητή αντίθεσή μας. Σε σχέση όμως με την τήρηση και συμπλήρωση ηλεκτρονικού φακέλου χρονίως πασχόντων από τον οικογενειακό γιατρό εκφράζουμε τις επιφυλάξεις μας και ζητούμε την στελέχωση του πρωτοβάθμιου συστήματος φροντίδας και με άλλες ιατρικές ειδικότητες για την παρακολούθηση των ατόμων με χρόνιες παθήσεις και σε πρωτοβάθμιο επίπεδο.

Με το παρόν έγγραφό μας καταθέτουμε προτάσεις με κύριο γνώμονα η μεταρρύθμιση αυτή να μην αποβεί μοιραία ως προς την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του πρωτοβάθμιου συστήματος υγείας.  Είναι σαφές ότι το διαχρονικά υποβαθμισμένο σύστημα υγείας της χώρας μας απαιτούσε μεταρρυθμίσεις, οι οποίες όμως δεν θα ταλαιπωρούν τους πολίτες που διαμένουν στη χώρα και κυρίως πολίτες με σοβαρές χρόνιες παθήσεις που έρχονται σε συχνή επαφή με τις υπηρεσίες του συστήματος υγείας.

Προτού αναφερθούμε σε παρατηρήσεις και προτάσεις επί των άρθρων του νομοσχεδίου παραθέτουμε τις ακόλουθες προτάσεις θεσμικού χαρακτήρα για την ικανοποίηση πάγιων αιτημάτων της Ε.Σ.ΑμεΑ. και των φορέων μελών της.

Συμπερίληψη διατάξεων για τη ρύθμιση των ακολούθων θεμάτων:

1. Διάταξη που θα ορίζει τη σύσταση Διεύθυνσης Χρονίων Παθήσεων στελεχωμένης με εξειδικευμένο προσωπικό και με αποκλειστικό αντικείμενο την αντιμετώπιση των θεμάτων υγείας που απασχολούν τα άτομα με χρόνιες παθήσεις. Αρμοδιότητα της ανωτέρω Διεύθυνσης θα είναι ο σχεδιασμός και η χάραξη προτεραιοτήτων για την αντιμετώπιση επειγόντων προβλημάτων που σχετίζονται με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μονάδες χρονίως πασχόντων (μονάδες μεταμόσχευσης, κέντρα αιμορροφιλίας, μονάδες μεσογειακής αναιμίας, μονάδες τεχνητού νεφρού,  διαβητολογικά κέντρα κ.λπ.). Σημ: Η αύξηση των χρονίων παθήσεων και οι σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας μας καθιστούν αναγκαία την ικανοποίηση του ανωτέρω πάγιου αιτήματός μας.

2. Διάταξη που θα ορίζει τη σύσταση Διεύθυνσης Τομέα Αποκατάστασης Ατόμων με Αναπηρία στελεχωμένης με εξειδικευμένο προσωπικό και με αποκλειστικό αντικείμενο την αντιμετώπιση των θεμάτων που απασχολούν τον τομέα αποκατάστασης των ατόμων με αναπηρία (π.χ. ίδρυση νέων Κέντρων Αποκατάστασης , διασύνδεση των Κέντρων Αποκατάστασης μεταξύ τους με κέντρο Αναφοράς το ΕΚΑ κ.λπ).

3. Συμπλήρωση διατάξεων του άρθρου 15 του ν. 2920/2001: Ζητούμε να  συμπεριληφθεί εδάφιο με το οποίο θα ενταχθούν στις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 2920/2001 και τις συμπληρώσεις αυτού και ιατροί που πάσχουν από συγγενείς καρδιοπάθειες,  σακχαρώδη ινσουλινοεξαρτώμενο διαβήτη (τύπου 1), παραπληγία-τετραπληγία και κινητικές αναπηρίες.

4. Επαγγελματική αποκατάσταση τυφλών επαγγελματιών υγείας: Ζητούμε να συμπεριληφθεί εδάφιο, βάσει του οποίου θα ενταχθούν στις διατάξεις του άρθρου 29 του Ν. 3599/2007 και οι τυφλοί πτυχιούχοι Ι.Ε.Κ. βοηθοί φυσικοθεραπευτών.

5. Διάταξη που θα προβλέπει την σύναψη συμβάσεων ΕΟΠΥΥ με την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδας για την αγορά υπηρεσιών διερμηνείας νοηματικής γλώσσας με σκοπό την κάλυψη των επικοινωνιακών αναγκών των κωφών βαρήκοων σε όλες τις δομές του συστήματος υγείας.

Οι παρατηρήσεις και οι προτάσεις της Ε.Σ.ΑμεΑ επί του νομοσχεδίου:

Το πρωτοβάθμιο σύστημα υγείας της χώρας θα πρέπει να εγγυάται την χορήγηση ποιοτικών υγειονομικών παροχών. Η μείωση των υπέρογκων δαπανών που κατευθύνονται για την υγεία είναι επιθυμητή, εφόσον λαμβάνεται υπόψη η σχέση θεραπευτικού οφέλους και κόστους. 

Ειδικά ως προς το μεταβατικό στάδιο, όπως προβλέπεται στο παρόν νομοσχέδιο, επισημαίνουμε ότι δεν είναι δυνατόν να καλύψει τις ανάγκες των πολιτών με χρόνιες παθήσεις ειδικά σε απομακρυσμένες και ακριτικές περιοχές της χώρας. Στις δομές του ΕΟΠΥΥ που λειτουργούσε και ως πάροχος υπηρεσιών υγείας, υπήρχαν ιατρικές ειδικότητες για την παρακολούθηση χρονίως πασχόντων (π.χ. ενδοκρινολόγοι, ουρολόγοι, ωτορυνολαρυγγολόγοι κ.λπ), οι οποίες απουσιάζουν από το στελεχιακό δυναμικό των υφιστάμενων Κέντρων Υγείας. Κατά το μεταβατικό στάδιο, και όχι μόνο, θα έπρεπε να είχαν ληφθεί υπόψη οι ανάγκες των ατόμων με χρόνιες παθήσεις και να εκτιμηθούν οι σοβαρές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και υποδομές στα υφιστάμενα Κέντρα Υγείας και εν γένει τις πρωτοβάθμιες δομές. Οι ελλείψεις αναγκάζουν και θα συνεχίσουν να αναγκάζουν χρόνια πάσχοντες να μετακινούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα στα μεγάλα αστικά κέντρα ακόμα και για απλές ιατρικές διαγνωστικές εξετάσεις.

Επίσης, στο παρόν νομοσχέδιο αγνοούνται επιδεικτικά οι αυξημένες ανάγκες ατόμων με χρόνιες παθήσεις, αφού δεν προβλέπεται η οριζόντια μετακίνησή τους μεταξύ των δομών του πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου συστήματος υγείας και δεν διευκρινίζεται η αναγκαιότητα σύνδεσης του οικογενειακού ιατρού με άλλες ιατρικές ειδικότητες σχετικές με την κάθε χρόνια πάθηση.

Σχετικά με τον ηλεκτρονικό φάκελο υγείας επισημαίνουμε ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο  με το άρθρο 9 του ν.3235/2004) καλύπτει σε μεγάλο βαθμό τις προϋποθέσεις ανάπτυξης και λειτουργίας του αυτού του φακέλου. 

Στο άρθρο που προβλέπεται η σύσταση  κινητών μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, το οποίο κρίνεται ως θετικό στοιχείο του ν/σ, δεν προβλέπεται και η σύσταση κινητών μονάδων για τα άτομα με βαριές κινητικές αναπηρίες και εν γένει για τα άτομα που δεν έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν από το σπίτι τους προς τις σταθερές δομές του Συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Το εν λόγω άρθρο αρκείται μόνο στην εξυπηρέτηση αναγκών κατοίκων δυσπρόσιτων περιοχών.

Επίσης, στο άρθρο που αφορά στην υπαγωγή των Κέντρων Ιαματικού Τουρισμού – Θερμαλισμού και Θαλασσοθεραπείας στις μονάδες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, προτείνουμε να  συμπεριληφθεί με διακριτό τρόπο  το κριτήριο της προσβασιμότητας για τα άτομα με αναπηρία και να διασφαλιστεί με διακριτό τρόπο ο δημόσιος χαρακτήρας τους και η δωρεάν πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις σε αυτά τα Κέντρα. 

Γενικώς και αορίστως στο άρθρο 1 συγκαταλέγονται στις υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας και η τακτική παρακολούθηση ασθενών με χρόνια νοσήματα, η οποία όμως απαιτεί ένα ευρύ φάσμα ιατρικών ειδικοτήτων από το οποίο απογυμνώνεται το Πρωτοβάθμιο Σύστημα Υγείας με το παρόν νομοσχέδιο. Οι υπηρεσίες, επίσης, μετανοσοκομειακής φροντίδας και κατ’ οίκον φροντίδας απαιτούν εκπαιδευμένο νοσηλευτικό προσωπικό και επαγγελματίες υγείας. Όμως αυτού του είδους η στελέχωση είναι αδύνατο να επιτευχθεί με τη συνεχή μείωση της χρηματοδότησης του τομέα της υγείας από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Συγκεκριμένα και επί των άρθρων του Νομοσχεδίου, καταθέτουμε τις εξής παρατηρήσεις – προτάσεις μας:

Άρθρο 1: «Γενικές Αρχές»

Στην παρ. 2 πρέπει να προστεθεί: «Το κράτος μεριμνά και εγγυάται την δωρεάν παροχή υπηρεσιών υγείας…»

Στην παρ. 2 στο τέλος της προτείνουμε να συμπληρωθεί: 3.  Οι υπηρεσίες Π.Φ.Υ. ………..του παρόντος, συμπεριλαμβανομένων των πολιτών με αναπηρία.

Στο σημείο 4 πρέπει να προστεθεί στο σημείο α  : «Στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (Ε.Σ.Υ.) δημιουργείται Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (Π.Ε.Δ.Υ.) που λειτουργεί στις Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών (Δ.Υ.Πε.) της Χώρας. Για το σκοπό αυτό στις ΥΠΕ συστήνεται αρμόδιο όργανο η σύνθεση του οποίου καθορίζεται με υπουργική απόφαση με την υποχρεωτική εκπροσώπηση της Ε.Σ.ΑμεΑ. σε αυτό»

Στην παρ.  4 στο σημείο α πρέπει να προστεθεί : α) Αποτελεί την πύλη εισόδου στο σύστημα υγείας, το πρώτο σημείο επαφής του πολίτη με το σύστημα υγείας, με εξαίρεση τους χρόνιους πάσχοντες που επιτρέπεται η οριζόντια μετακίνησή τους σε όλες τις βαθμίδες του συστήματος υγείας και ιδιαίτερα σε αυτούς που παρακολοθούνται εξειδικευμένα κέντρα  – κλινικές»

Άρθρο 3 «Κέντρα Υγείας»
Στην παρ. 8  : Τα Κέντρα Υγείας (δύναται) υποχρεούνται να λειτουργούν σε 24ωρη βάση και 7 ημέρες την εβδομάδα.

Άρθρο 4 «Οικογενειακός Γιατρός»
Πρέπει να προστεθεί παράγραφος  6 που θα αναφέρει ότι :
«Από την διαδικασία που καθορίζεται στα σημεία 1 ως 5 παράλληλα με την επιλογή οικογενειακού ιατρού, στους χρόνια πάσχοντες που παρακολουθούνται από εξειδικευμένα κέντρα –κλινικές επιτρέπεται η οριζόντια κίνηση στο σύστημα υγείας σύμφωνα με τις οδηγίες που λαμβάνουν από αυτά με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές που απορρέουν από τα διεθνή πρότυπα».

Άρθρο 12 «Διοικητική Οργάνωση»
Στο σημείο 12 στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υποθέσεων η διεύθυνση συμβάσεων πρέπει να συγκροτηθεί ως διεύθυνση συμβάσεων παροχών και ποιότητας

Eπίσης, προτείνουμε τη σύσταση Διεύθυνσης Χρονίων Παθήσεων στον ΕΟΠΥΥ για τη μελέτη το σχεδιασμό και τη λήψη εξειδικευμένων μέτρων για τη χορήγηση ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για τις χρόνιες παθήσεις.

Σημείωση: Το αίτημα αυτό έχει τεθεί επανειλημμένως στη Διοίκηση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

Υπηρεσίες Διερμηνείας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας:
Επίσης,  προτείνουμε για να καταστεί προσβάσιμο το πρωτοβάθμιο σύστημα υγείας σε κωφούς –βαρήκοους πολίτες να συμπεριληφθεί διάταξη με την οποία θα καθορίζεται η υποχρέωση του ΕΟΠΥΥ για την αγορά υπηρεσιών διερμηνείας ελληνικής νοηματικής μέσω της κατάρτισης και υπογραφής συμβάσεων του Οργανισμού με την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδας.

Άρθρο 28 «Κινητές μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας»
Στο τέλος της παρ. 1 προτείνουμε να ενταχθεί η φράση: 1. Με κοινή απόφαση …….Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, και την εξυπηρέτηση αναγκών υγείας ατόμων με αναπηρία και χρόνιων παθήσεων που έχουν δυσκολία μετακίνησης στις σταθερές δομές του Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Οι κινητές μονάδες πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας δύνανται να στελεχώνονται με εξειδικευμένο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό για την παρακολούθηση χρονίων νοσημάτων και την κατ’ οίκον εκπαίδευση και παρακολούθηση χρονίως πασχόντων.»

Άρθρο 32 «Κέντρα ιαματικού τουρισμού – θερμαλισμού και θαλασσοθεραπείας»

Στο τέλος του τελευταίου εδαφίου να προστεθεί φράση ως εξής: «Με κοινή απόφαση…………………………………… πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, στην οποία εκτός των άλλων καθορίζονται και οι αναγκαίες προδιαγραφές για την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία» 

Κύριε Πρόεδρε κ.κ. Βουλευτές,

Η κρισιμότητα του θέματος της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας για τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις απαιτεί την παράσταση εκπροσώπου της Ε.Σ.ΑμεΑ. κατά την συνεδρίαση ακρόασης εξωκοινοβουλευτικών εκπροσώπων.

Εν αναμονή της ικανοποίησης του αιτήματός μας για να παραστεί εκπρόσωπός μας στην Επιτροπή σας και να παρουσιάσει αναλυτικά τις προτάσεις μας.


Με εκτίμηση

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ι. ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗΣ

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡ. ΝΑΣΤΑΣ


Πηγή: http://www.esaea.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου