13 Ιουν 2019

Εφημερίδα "Φιλελεύθερος" - 11-06-2019 ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ - ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΟΡΑΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ της Αναστασίας Τσιβγούλη

Στο Επίκεντρο ο Άνθρωπος

Μάθε για μένα και ας Σχεδιάσουμε για Όλους

ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ - ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΟΡΑΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

Τεράστια ταλαιπωρία στις μετακινήσεις των πολιτών από τα προβλήματα της εφαρμογής. τηλεματικής του ΟΑΣΑ. Λειτουργεί αποτρεπτικά στην κυκλοφορία ΑμεΑ, που περίμεναν εναγωνίως την έναρξη διαδικτυακών υπηρεσιών

Της Αναστασίας Τσιβγούλη

Είναι 4 το απόγευμα, ένας . τυφλός άνδρας περιμένει στη στάση του τρόλεϊ στο Παγκράτι να περάσει το 11. Προτού βγει από το σπίτι του έχει συμβουλευθεί ηχητικά την ηλεκτρονική εφαρμογή που ενημερώνεται από το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΑ. Η ένδειξη είναι πως η συγκεκριμένη γραμμή περνά στις 4, αλλά τελικά, όπως διαπιστώνει. όταν φτάνει στη στάση αυτό δεν ισχύει. Μέσω του ίδιου συστήματος ενημερώνεται πως το επόμενο τρόλεϊ της γραμμής θα περάσει 15 λεπτά αργότερα όμως το τρόλεϊ παραμένει άφαντο παρά τη σχετική ειδοποίηση που λαμβάνει, υπόψη, για τρίτη φορά μέσα σε μισή ώρα. Τελικά αποφασίζει να πάρει ταξί για να φθάσει στον προορισμό του και δεν είναι η πρώτη φορά που ταλαιπωρείται κατ' αυτόν τον τρόπο, όπως ο ίδιος αναφέρει. Ο άνδρας αυτός είναι ο Τάκης Αλεξανδράκης, ο οποίος μπορεί να έχει Χάσει την όρασή του από την ηλικία των 14 ετών εξαιτίας ιατρικού λάθους, όμως δεν το έβαλε ποτέ κάτω και δεν κλείστηκε στο σπίτι του παρά τις αμέτρητες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τυφλοί στον «έξω κόσμο» της ελληνικής κοινωνίας. Συνέχισε τη ζωή του διεκδικώντας ως νομικός και ως πρόεδρος των Αμε.•Α Λακωνίας με σημαντικές συλλογικές δράσεις, όπως και το επιστημονικό forum "στο επίκεντρο ο άνθρωπος", την υπέρβαση των εμποδίων και των αποκλεισμών για μια κοινωνία για όλους. Σήμερα, ο κ. Αλεξανδράκης καταγγέλλει την ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες στις μετακινήσεις τους, αλλά η ίδια ταλαιπωρία λειτουργεί τελείως αποτρεπτικά για να κυκλοφορήσουν με ασφάλεια οι τυφλοί. Οι άνθρωποι με πρόβλημα όρασης περιμέναμε πώς και πώς την έναρξη λειτουργίας των διαδικτυακών υπηρεσιών τηλεματικής του ΟΑΣΑ, Των βαφτιζόμενων ως "έξυπνες στάσεις" αλλά προσωπικά και ίσως πολλοί ακόμη μαζί με εμένα απογοητευτήκαμε. Το σύστημα δεν λειτουργεί όπως είχε διακηρυχθεί. Είχαμε πιστέψει πως με αυτό το έργο, που χρηματοδοτήθηκε με περίπου5 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ, θα λύνονταν πολλά από τα προβλήματα της καθημερινότητάς μας, μιας και θα είχαμε συνεχή ενημέρωση για την ακριβή θέση των οχημάτων, την πορεία τους, για την άφιξή τους στη στάση επιβίβασης, με αποστολή ειδοποίησης μια στάση πριν από τον προορισμό μας, η οποία επαναλαμβανόταν εντονότερη μόλις το όχημα έφτανε ακριβώς στη στάση αποβίβασης και άλλα πολλά "μαγικά" που θα έκαναν τη ζωή μας ευκολότερη. Και όλα αυτά βέβαια με υιοθέτηση των τεχνικών προδιαγραφών ηλεκτρονικής προσβασιμότητας που επιβάλλονται από το χρηματοδοτούμενο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, αναφέρει ο κ. Αλεξανδράκης. Περίπου 3 χρόνια μετά την εφαρμογή OASA Telematics, που υποτίθεται πως δίνει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τις διαδρομές Και την απόσταση Των λεωφορείων και των τρόλεϊ από τις στάσεις Που συνδέονται με το σύστημα, υπάρχουν διαδρομές - «φαντάσματα», με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία πολλών επιβατών. Αυτό για έναν τυφλό, όπως εξηγεί ο κ. Αλεξανδράκης, είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο. «Ο τυφλός δεν πρέπει να περιμένει πολλή ώρα στη στάση το λεωφορείο ή τρόλεί. Πρέπει να ξέρει την ακριβή ώρα που θα περάσει το δρομολόγιό του ώστε να μην κινδυνεύει μένοντας εκτεθειμένος πολλή ώρα σε μια στάση μόνος του. Ειδικά αν πρόκειται για μια απομονωμένη και όχι κεντρική στάση ο Κίνδυνος είναι μεγαλύτερος. Είναι ένας εύκολος στόχος για τους μικροκακοποιούς ένας τυφλός που δεν θα μπορέσει να αντιδράσει. Μάλιστα και οι άλλες διαθέσιμες εφαρμογές, οι οποίες διαλειτουργούν χρησιμοποιώντας τα δεδομένα του ΟΑΣΑ, Κληρονομούν τα ίδια Προβλήματα Και αναφέρει παράδοξο που του συνέβη ενώ περίμενε στη στάση. "Παρακολουθούσα με τη χρήση της εφαρμογής την πορεία του οχήματος στο οποίο επιθυμούσα να επιβιβαστώ, από την αφετηρία έως και την ώρα που θα έφτανε στη στάση όπου το ανέμενα. Το αναζήτησα την ώρα που το ηλεκτρονικό σύστημα του ΟΑΣΑ με ενημέρωσε πως είχε φτάσει στη στάση που βρισκόμουν αλλά δεν το εντόπισα. Σκέφτηκα λοιπόν πως είχε σταθεί λίγο πριν από τη στάση ή λίγο Πιο μετά και το έχασα γιατί δεν αντιλήφθηκα την άφιξή του. Αμέσως συνειδητοποίησα πως όλοι όσοι βρίσκονταν στην ίδια στάση δίπλα μου ήταν απορημένοι όπως κι εγώ, αναζητώντας το "αόρατο" όχημα, στο οποίο κανείς δεν επιβιβάστηκε γιατί ποτέ δεν πέρασε, όμως το σύστημα τηλεματικής ΟΑΣΑ έδειχνε πως ήδη έφτανε στην επόμενη στάση!" Ο κ. Αλεξανδράκης προσπάθησε μάταια να βρει έναν υπεύθυνο για να διαμαρτυρηθεί, από τον ΟΑΣΑ τον παρέπεμπαν στον ΟΣΥ και από εκεί κάπου αλλού, όπου τα τηλέφωνα δεν τ' απαντούσε ποτέ κανείς. Αν κάποιος ή κάποιοι έχουν την ευθύνη ελέγχου της ακρίβειας της λειτουργίας του συστήματος τηλεματικής και της ενημέρωσής του και δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους, επιτέλους να ελεγχθούν και ν' αναλάβουν τις ευθύνες τους. Εκτός και αν υπάρχει λόγος ορισμένα αόρατα δρομολόγια ν' αναγγέλλονται, αν και είναι προδιαγεγραμμένο πως δεν θα πραγματοποιηθούν. Μήπως κάποιος ή κάποιοι κερδίζουν από την εικονική πραγματικότητα της διεξαγωγής δρομολογίων του συστήματος τηλεματικής; καταλήγει ο κ. Αλεξανδράκης. ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ Την ίδια ώρα καθημερινή συνήθεια έχουν γίνει για τους Αθηναίους οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια του Μετρό, λόγω καθήλωσης πολλών συρμών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των επιβατών κυρίως τις ώρες αιχμής, οι οποίοι αναφέρουν πως πλέον το μετρό θυμίζει "σιδηρόδρομο". Για να διαβάσετε το σύνολο του άρθρου αναζητήστε το φύλλο της εφημερίδας, της Τρίτης 11 Ιουνίου 2019. Ευχαριστώ την Αναστασία Τσιβγούλη.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.